'e space - Lyrics

cover Title:Montage 2
Producer:Joseph Ip
Date of Release:January 21, 1993.
Ref.:517 822-2


From Dickson
July 8, 1997.
Rating: A-

這是我第一張擁有的Shirley大碟,所有歌曲都很正,唯一的污點是收錄了一段譚詠麟的廢話於〈一切也願意Live〉後面!!所有精選的舊歌雖然未必是Shirley最紅的一批(可能有些漏了,如〈現在愛我〉),但全都是很精采的,就如〈戀一世的愛〉、〈梵音〉、〈又再見面〉、〈失戀演奏家〉、〈再會〉……等等。新歌〈Dela〉是Shirley一貫駕輕就熟的跳舞快歌dance beat song;而〈迷〉是一首很慢熱的作品,我最初聽時悶到差點睡著了……後來再聽多了幾次,發覺它也是一首很出色的作品,出色在曲詞編唱四方面完美無瑕的配合,把那種迷醉的感覺毫無保留的展現在聽眾跟前。只要在一個寧靜的晚上關上燈聆聽,你一定能感受到那份難以形容的感覺!


Back to Reviews Index

See the information for this album

Submit your Review



HOMEGALLERYNEWSFACTSTRIVIAALBUMSCHARTSPOLL BOOTHGUESTBOOK

We need your help! If there are anything you can contribute, or if you have any suggestions or comments, please send them to Keith & LMK. Special thanks to Andrew for his fabulous artwork.